vrijdag 21 maart 2014

62.Tijdschema trainingsdag 26 /03/2014 en 1 ste wedstrijd 30/03/2014 te Zolder

Woensdag de 26 ste maart  is de eerste trainingsdag te Zolder en hier is het tijdschema voor de supporters
evenals het tijdschema voor de 1 ste race op  zondag 30 ste maart 2014  te Zolder

woensdag 19 maart 2014

61. Kalender 2014 en voorstelling team


De kalender 2014 zullen we jullie eens voorstellen van de no budget cup
Dus woensdag 26 maart is training en de zondag 30 maart is de eerste wedstrijd. Daar het een zondag is zullen onze supporters geen verlof moeten nemen en staan de hapjes en het drankje klaar bij ons.

De boxnummer zullen we nog wel doorgeven waar u al dit lekkers en veel amusement en spanning kunt verwachten.
U kunt er kennis maken met de rijders van 2014
1. Teppers Benny

2. Soons Nicky + mecanieker
3. Onze nieuwkomer Fredje Leurs( hier samen met nicky)



4. Onze Opa , crono: Jaak Daniels (allé als hem wakker is )
5. Katrien soons onze fotomaker en pitbordvrouw

6. Onze pitspoes Wendy Bac

7. Moi, mezelf en ik

60.De 8 uren van zolder 21 oktober 2013

De 8 uren rust hadden we al niet gehad , de 8 u ontspanning dat zou wel kunnen dat we die gehad hadden , maar nu kwamen de 8 UREN AFZIEN .In zo een 8 uren wedstrijd gaan er ontelbare gevoelens door ne mens heen, blijdschap, stress, ontgoocheling, verschrikken, bang, verward,machteloos, kwetsbaar, kwaad geergerd, euforisch....en toch zien we er altijd naar uit , naar die 8 uren en nu was het eindelijk zover.
Van het weer mochten we niet klagen want dat zat behoorlijk mee voor zo laat op het jaar
Benny ging als eerste vertrekken en onze tankman pé zag het al helemaal zitten
Deze keer reden de naked bikes ook in onze klasse mee , maar dat waren maar enkelingen 
Benny deed het goed , en na 1 uur lagen we al op de 7 de plaats
De pitstoppen waren goed geregeld , Katrien gaf duidelijk aan waar Benny moest stoppen  , (tja het zou zeker niet den eerste zijn die zich van box vergist )
Daarna was onze Nicky aan de beurt
Opa nam eventjes de tijd om het tankverloop van de concurentie eens te gaan bestuderen.
Er werd regelmatig van plaats gewisseld in de stand , na 2 u lagen we het 10 de 
Er werd vies gestreden onder elkaar
En bij zo een 8 uren ook vaak gewisseld
Tussendoor werd er soms gedroomd , van wat kan ik niet achterhalen , was het nu van de top 3 waar we  een tijdje al op de 2 de plaats hadden gelegen
of was het van iets anders

iedereen had zo zijn eigen manier om de wissel duidelijk te maken , soms dachten we zelfs dat ze staand aan het slapen waren of aan het mediteren 
Maar al bij al bleven die van ons geconsentreerd rijden 
Na een tijdje had Nicky problemen met de achterband , hij begon steeds te slippen
De band werd vervangen en Benny begin weer aan de inhaalrace.

Na nog een tankbeurt begon de tijd op te korten , 
Ook hadden we een deel tijd verloren met de bandenwissel, alles stond netjes klaar volgens planning, maar toen de band erbijna instond , bleek dat hij verkeerd stond, 
Naderhand bleek dat de klaargezette band was ongevallen en dat men die terug rechtgezet had , maar in de andere draai richting.
Tja die dingen kunnen gebeuren en als je dit eenmaal aan de hand hebt gehad , dan ben je er volgende keer allerter voor he
Uiteindelijk zijn we 12 de geworden en onze maten van cronic 10 de 
We zijn altijd tevreden als we beide over de finish komen  n niet te ver uit elkaar liggen, wij voor hun , zou natuurlijk beter zijn :-)

In het eindklassement is op de  14de plaats cronicracing team  met86 punten, dan op de 15de plaats  apple racing team  met 83 punten en op de 16de plaats  racing team t’smoske, samen met josti racing en de,bushido riders  met 82 punten
Op naar volgend seizoen en beter

zondag 16 maart 2014

59. De uitgestelde wedstrijd op 4 oktober 13 te Zolder

Daar het circuit er zo bijlag op 23 maart 2013 werd de wedstrijd afgelast en zou ze op een latere datum gereden worden en dit is uiteindelijk 4 oktober geworden.
We waren zeer tevreden dat we niet hetzelfde weer kregen als in maart , maar we hadden geluk, het zonnetje was er zelfs.


De quali viel redelijk mee , ze mochten op de 11 de plaats starten
Maar langzaam kwamen ze wat naar voren
Het team stond klaar en alles verliep vlotjes als er getankt en gewisseld moest worden moest worden
gespannen hielden we de stand in de gaten 
Op het laatste was het nog spannend , zouden ze het halen met hunne naft , of moesten ze nog eens binnenkomen .
Dat binnenkomen op zi!ch is zo geen probleem, maar enkele minuten voor het einde van de race gaat de pits dicht, en als ze de tijd niet in de gaten houden , dan kunnen ze hun race niet meer voortzetten. En zoiets is echt balen.
Wij waren nog op tijd , maar onze maatjes van cronic die ietsje later waren als ons , viel het tegen. Zij hadden en zeer goede wedstrijd gereden en nu  was het verdikt 0 punten. Dat is frustrerend, ge zou  zelfs den asfalt willen opvreten
Jammer dat we nog tijd verloren zijn met dat laatste tankbeurtje , maar we hebben uitgereden en zijn uiteindelijk 16 de geworden 

zaterdag 15 maart 2014

58.3 de race assen 15 en 16 augustus 2013

de trainingsdagen in assen vielen de eerste dag super goed mee , er werd gewisseld met de verschillende motos om zoveel mogelijk te kunnen trainen.
       nicky met bobo




 nicky met zijne

samen oefenen
 elkander voorbijsteken

 steeds vriendelijk blijven
nachtoefeningen 
 

zelfs opa zat op de bike van frank in de vroege uurtjes

s morgens vroeg uit de veren

om het circuit nog eens te verkennen


En dan is het zover de qualificatie


Nicky reed en Benny zag dat het goed was
De opa hield alles goed in de gaten


hij had zelfs speciaal zijn assortie sokken aangedaan
Tamara hield alles nauwkeurig bij

We hadden een redelijk goede quali gereden , en dit zou onze dag worden , hopelijk waren de weergoden ons deze keer eens goedgezind.
Om ons geluk nog een handje te helpen , hadden we dezelfde box als m en m racing genomen , deze keer zou het lukken :-)
Toen we in de box stonden was ik de enigste die voorzien was op regen :-)
En ja toen het startschot bijna werd gegeven was het reeds zover 
Onze tankman Pé was nog optimistisch
En weederom konden we onze paraplus gebruiken voor de regen ipv voor de zonnestralen
Het ging redelijk vlotjes want op een bepaald moment lagen we zelfs 6 de zoals onze quali time

Toen Benny binnenkwam , werd er nauwkeurig volgens de regels getankt
Er volgde nog de laatste richtlijnen naar Nicky toe 
Na een tijdje zagen we Nicky als hij voorbij de finishlijn kwam, telkens met zijn hoofd schudden .......wat betekende dit , ...waren zijn haren te lang en vielen ze in zijn ogen ....had hij water in zijn oren ........vielen zijn hersens niet op de juiste plaats ..... we merkte dat er iets scheelde , maar konden niet achter halen wat 

Ongeduldig zaten we te wachten tot hij teken deed dat hij binnenkwam 
Toen Nicky opgebokt werd zei hij nog tegen Benny voordat hij vertrok dat er problemen waren met de quickshifter ( man oh man , waarom hadden we er toch zoiets opgezet , dit heeft ons al veel leed en geld gekost )
Het weer werd iets beter, en door al de strubbelingen van de quickshifter waren we toch nog 19 de geworden.
We stonden niet op het podium , maar er waren gans de dag 2 jonge supporters, die een beetje verder op de camping lagen, heel de dag bij ons geweest om ons te helpen en te steunen.
ondanks hun jonge leeftijd hebben we ze toch een paar flugels en een biertje gegeven.
Toen de jongens naar huis gingen zeiden ze dat dit de mooiste dag van hun leven was geweest.
Met hun gekregen hoedjes van flugel en desperados gingen ze terug naar hun camping , moe maar voldaan.
Om ons wat in te dekken hadden we nog tegen de jongens gezegd : als uwe pa vraagt van wie je dat drinken hebt gekregen dan zeg je maar AS racing :-)
De piloten waren in het begin een beetje ontgoocheld , de een al wa meer als de ander
Maar we zijn toch allen zeer trots op ons team

en natuurlijk op het feit dat we samen met het cronicteam een geweldige groep vormen