donderdag 10 april 2014

65. 1ste wedstrijd zondag 30 maart 2014 te Zolder

Zaterdag moesten we nog enkel dingen inladen , zoals ons super nieuw, snel tanksysteem,
Onze scobi
om snel mee naar de ottobar te rijden . 
Wij zouden de trainingsmoto meenemen en Nicky zou onze wedstrijdmoto meenemen
Alles was piccobello geregeld.
Toen we op het circuit aankwamen en ons iet wat voor een pitbox hadden kunnen instaleren , hielden we een beetje plaats voor onze collega's van cronic , en voor de nodige voertuigen die nog van ons team moesten komen.Redelijk afgespannen met opvallend lint

 Dan snel naar huis , nog wat eten en dan terug naar het circuit.
Daar aangekomen stelde het wit rood afzetlint percies  niet veel voor , denk da we volgende keer een smoskleur moeten nemen en nog ne security daarbij 

We zijn redelijk op tijd in de mobi gekropen, vermits we die nacht het uur nog moesten omzetten en dus zoal een uurtje minder slaap zouden hebben.
Om 8 uur zou Fred al ter plaatse zijn.
Om 7 u was onze held er dus al , waarna ook Nicky en Katrien volgde, want die hadden s avonds nog de rest moeten inladen 
De eerste quali had onze Fred gereden , 
en hij behaalde een mooie tijd 


Zijn beste tijd was 1.52
Daarna was Nicky aan de beurt, ook hij reed 1.52
En vervolgens Benny, 1.50
Onze buren  het otobarteam had minder geluk

We waren tevreden we hadden een 12 de startpositie, dus dat zou wel goed komen.
We staken de koppen nogeens bijeen om te beslissen wie , wat wanneer ging rijden 
Opvallend is het wel dat de teams elk jaar sneller en sneller worden, maar onze rijders stonden zo scherp als een mes
Ook onze bobo stond vol ongeduld te wachten
alsook de rijders
Zelfs Katrien , onze blusvrouw kreeg een duwtje in de rug
Het duurde lang eer dat we ons mochten opstellen voor de start, of misschien leek het ook maar zo , na een lange winterperiode kijk je er toch naar uit , naar die 1 ste wedstrijd
Terwijl Benny al concentrerend zijn oordopjes indeed, waren de anderen nog zeer ontspannen

Fred wou er zeker van zijn dat iedereen goed in beeld kwam voor de foto of dacht hij dat zijn oefeningen bij BBB zoveel hadden afgdaan dat hij zich moest bukken zodat ze de teamleden nog zagen staan



 Tijdens de opwarmronde was Benny zeer ontspannen

Het ging hem heel goed

Opeens hoorde we katrien roepen: "Zwart"

Dit was toch onmogelijk...maar helaas waar. 
Ja ja 95.8 decibel hadden we gehaald ( allee of iemand die daar achter de haag met nen toeter zat, maar wij waren de klos.
Benny moest een stop en go maken , en dat koste ons een dikke 50 sec.
Ik weet zeker dat Benny keihard heeft gevloekt in zijne helm en dat de stoom uit zijn neusgaten kwam van ergenis, maar hij reed de ronde erna wel zijn beste tijd 1.49.3

Toen zijn tijd erop zat kwam hij binnen
Onze "blusvrouw Katrien "hield de tankdoek al vliegensvlug klaar, Nicky bokt op

 Hier toon ik nog even de vuurvaste handschoenen van de blusvrouw Katrien

 En onze Fred tankt

Nicky krijgt nog en schouderklopje 

en vertrekt

Hij is nog maar even weg
En net als hij uit ons gezichtsveld is , zwaaien ze met de rode vlag
Dit is altijd een moment dat niet te beschrijven is , wie is er , wat is er , waar blijft hij...ja ja op zo een momenten zijn we toch ongerust en kijken we bezorgd

tot we hem zien verschijnen
en als hij binnen rijd dan zijn we blij hem te zien 
 Hij wacht

en wacht, en wacht


Na een kleine 19 min mogen de rijders weer vertrekken.
en weg is ie

Als tenslotte Nicky binnenkomt gaat Benny tanken en Fred bokt op, ons Katrien doet dat prima met hare overal aan en klep dicht
Nicky wilt percies zeggen : t is  genoeg 
Fredje kan haast niet wachten , springt erop en weg is ie



Het is iets voor 6 en we liggen op de 13 de plaats, jammer dat we zoveel tijd verloren zijn met die zwarte vlag , maar ik ben tevreden.
De 1 ste race zit er weer op . 
Bij het binnenkomen , volgt de ene burn out op de andere .
Daar onze Fred zijne eerste (meer dan 20 min)rit er heeft opzitten en vermoeid is , neemt Benny de moto over om ook een burn out te maken
Na het opruimen werd er nog wat verder gevierd in de ottobar, en zoals gewoonlijk waren wij weer het laatst, deze keer samen met het ottobarteam 
Toen iedereen weg was  en we wouden gaan slapen in de mobi , zagen we dat onze bobo goed was ingepakt
Dat konden alleen maar onze vrienden collega s van het cronicteam zijn geweest
Toen we s anderdaags vertrokken konden we met de mobi eens goed gas geven
Want zo te zien waren mijn vriendjes ( met het blauwe vlammetje )aan het oefenen op t circuit :-)

















64.Trainingsdag 26 maart 2014 te Zolder

Het zag er s morgens veelbelovend uit. Het verschil in temperatuur met vorig jaar was enorm.
We hadden 2 maal geboekt voor vrij rijden en dan nog eens trainen met de nbc , dus iedere rijder zou wel voldoende kunnen rijden.
Daar we reeds vroeg daar waren en  het rijden pas om 13 u begon  verliep alles zeer rustig
Alles werd netjes in de box geplaatst
Er werd genoten van het zonnetje

Ductape werd voor alles zowat gebruikt 
Genieten

Fredje werd aan iedereen voorgesteld
Er werd verbroederd
Grondoefeningen zijn een must
En dan was er de briefing voor de Vlamingen
En Ivan nam de Walen voor zijn rekening
Na de briefing was het zover, mooi weer en we zouden kunnen vertrekken ........of toch niet .............NEE , dit was niet mogelijk . Hoe kon dit , we reden toch met de + 600 mee en de weergoden waren ons niet gunstig gezind.
 Het begon te regenen
Na ontelbare keren naar de lucht te hebben gekeken gingen we dan regenbanden steken
Terwijl Benny het nodige gerief bijeenzocht
En Fredje ongeduldig klaarstond
Moesten we nog even wachten op Nicky de mecanieker , want die was .....

Fredje vertrok als 1 ste want hij had nog nooit met deze moto gereden
In het begin is dat natuurlijk een beetje aanvoelen , maar met nen Honda is dat normaal geen probleem
En zo zagen we dat hij na enkele rondjes al erg vlotjes vooruit ging 
Hier en daar ging hij goed voorbij 

Benny keek ( allé wou kijken ) en zag (of zag het net niet ) dat het goed was :-)
Na zijn binnenkomst 
moest onze volgende piloot Trainen en dat was Nicky
Toen keek den opa ( hij keek echt ) , en ook die was tevreden
Daar we 2 transponders hadden voor vrij rijden en dan nog eens  het trainen met de no budgetcup, waren we deze keer verplicht om 100% alert te zijn, . Welke transponder op welke moto? , Welke moto moest dan vertrekken ?Maar iedere rijder heeft toch goed wat kunnen rijden .
Ook heeft Nicky zijne blok eens kunnen testen

 om het nieuwe seizoen te starten

En Benny , de oudste piloot , had de snelste tijd neergezet
Wij keken en dachten ...zot 

Het trainingsdagje was zo om. We waren allen tevreden , dus klaar voor de race