maandag 21 maart 2011

12. 1ste training te Clastres

Eindelijk was het zo ver. We hadden een circuit gevonden waar we de motor nog voor de 1 ste wedstrijd konden gaan testen. Helaas ligt Clastres zo een klein 300 km van thuis
maar dat hadden we er graag voor over .
Door de lange afstand hadden we toch besloten om met de caravan van de mekanieker te vertrekken.
Benny was zo in zijn nopjes dat hij onze microgolfoven meenam, kwestie van niet teveel tijd te verliezen met eten op te warmen, want er waren belangrijkere dingen te doen.
Helaas vernamen we op het laatste moment dat er geen stroomvoorziening wa, in plaats van de micro uit te laden, werd ernog een stroomgroep ingeladen.
Rond half 6 volgde we de laatste pijltjes richting circuit, maar daar stonden we plots voor een gesloten poort.
Na wat heen en weer gerij, reed er een vriendelijke man van de inrichting ons voor en liet ons binnen op het circuit.
Een zalig gevoel overmande ons...een circuit voor ons alleen.......Super.


Plannen werden er tussen de 2 piloten gesmeed, na het avondeten, met een amarettoke :-), maar  zoals voorbeeldige piloten, werd er op een redelijk uur aan de nachtrust begonnen.
s Morgens bij het ontwaken was het al drukker geworden, maar zeker niet te deuk, want er werd door de organisatie besloten om niet in sessies te rijden.

Onze oude rabbi, stond al startensklaar

en Benny ging als eerste hem testen, ondertussen kon de 2 de piloot nog wat op temperatuur komen want in zo een camionnette slapen was wat koud meegevallen.

Door de koude en het circuit nog niet kennend , gingen  de eerste rondjes op een gezapig tempo, maar doordat de BT003 s zich beter en beter aan het wegdek aanpaste werden de rondetijden steeds verlaagd.
De 2 de piloot die de voormiddag alleen de moto moest leren kennen, wat overigens goed lukte, deed wonderwel zijn tijden  alle eer aan.

De quickshifter was prima en leuk om mee te rijden, ik had soms de indruk dat onze no budgers zich wel gp piloten waande :-), alleen spijtig dat ze hem niet veel konden gebruiken op zo een klein circuit, maar in Zolder zal zo een quickshifter zeker een pluspunt zijn , evenals de radiale rempomp van brembo.

De werking van het tanksysteem viel ook reuze mee, ook al was het niet supersnel


s Middags hadden we nog even kennis gemaakt met nog enkele andere no budgetcup teams die ter plaatse kwamen trainen.
ook hadden onze piloten de middagpauze  gebruikt om nog zaken te overleggen .

Het weer was schitterend, de rondetijden zagen we dalen.....wat verlangt een mens nog meer ( buiten die 2 u file in het naar huis rijden.
Zo werd het weekeindje mooi afgesloten, zonder stukken en de moto is in goede conditie ( nu de piloten nog :-)) voor de 1 ste race aanstaande zaterdag

2 opmerkingen:

  1. Het ziet er goed uit. En da blauw busjem is dat het geheim spul dat erin gaat?
    Het ziet er wel niet uit, ocharme degene die dat moet gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. we gaan daar ook niet mee doen aan een schoonheidswedstrijd hé :-) , als t ma goed werkt ist ok

    BeantwoordenVerwijderen