vrijdag 29 juli 2011

27. Dijon 16 tot 18 juli 2011 (deel 2)

Zaterdag 16 juli
Na nog een zwaar nachtje met cronic en Bmec, zou het vandaag eens een rustig dagske worden.
Namiddag hadden we qualificatie van 13 tot 14 u en daarna zouden we naar de race van megabikes en de 1000 gaan zien.
Eigenlijk waren we heel onspannen , het enigste probleem dat zich voordeed was dat we geen pitbord hadden , en hoe konden we het beste aan de 1 ste rijder laten merken dat hij moest binnenkomen zodat de 2 de rijder ook nog wat kon rijden............effe nadenken .........na al die dagen met dat vele bier was ons besluit al genomen....

dit zou ons pitbord worden (zonder flesjes dan), en hier zouden ze zekers niet naast kijken
De quali verliep probleemloos en de bak jupiler viel onmiddellijk op
Resultaat: we stonden op de 15 de plaats gequalificeerd.......dus wij weer tevreden.

Onze maten van cronic was het minder goed vergaan, qua positie niet , want daar stonden ze op de 10 de plaats , maar in een van de laatste ronde was er een schuiver en het kuipwerk had toch wel wat schade opgelopen :-(
Maar dat zou wel in orde komen.
Eerst moesten we nu gaan supporteren , en daar Pol van t cronicteam, plaatsvervangende piloot was bij de 1000, moesten we zeker een mooi uitkijkplaatsje vinden
We zagen dat team 88 het ook weeral goed deed

hier en daar was er ook ne schuiver

Maar Pol van t cronic had da ferm goe gedaan


s avonds zouden we het wat rustiger houden, want s anderdaags was het onze race  :-)
Die avond hebben ze nog met man en macht aan de kuip van t cronicteam gewerkt, toch zalig dat vriendschap belangrijker is dan punten
Zondag 17 juli
Vandaag was weer D day.....maar we hadden nog wat tijd want voormiddag moesten de bmecers nog rijden en als die de pits hadden opgeruimd dan konden wij ons een plaatsje gaan zoeken, want onze race was pas om 15 u 30.
Het was toch wel even op en neer rijden eer dat alles ter plaatse was in de pitbox...onze tv ( die we niet op zender kregen gezet), tanksysteem, brandblusser, nog wat reserve onderdelen  in de hoop dat we die niet nodig hadden, regenbanden, gereedschap ( alhoewel ....da hebde bij nen honda nie nodig :-), ons pitbord( den lege bak jupiler )
Rond 15 u hadden we ons netjes opgesteld naast het cronicteam in een pitbox

en zoals u ziet hadden we nog geen regenbanden opliggen, alhoewel onze Jef op deze banden wou starten.
Hans Van De Ven kwam langs de boxen geroepen dat we ons moesten opstellen.......en ge kunt het geloven of nie , maar op dat moment werd erbeslist....we gaan met regenbanden vertrekken.
Dus vlug banden gewissels , al wa moest geborgd worden, borgen , en zo was onze Jef nog op t nippertje klaar voor de startopstelling. Het was voor velen een hextisch moment , de weg was goed nat ....wat met de banden ......t was voor iedereen een beetje gokken.
Onze Jef was redelijk goed vertrokken, want na een paar ronden lag hij al op de 6 de plaats

Op de foto lijkt het wel of we 4 de waren, maar der waren er al 2 voorbij de lens :-)
Na enige tijd was het al rode vlag
Wij al weer aan t vloeken, da zou toch weer nie om de haverklap zijn zeker , want in Frankrijk vonden we de voorbije dagen dat ze nogal rap rood gaven.
Maar we mogen niet klagen , in gans de race is het maar ene keer rood geweest ...en waarom???? Dat weet ik niet, weet alleen dat Cibel ne schuiver heeft gemaakt

en blijkbaar vonden ze dat erg en hebben ze zijne moto naar de pits gebracht.
Dus maakte we van de rode vlag maar gebruik om te vragen hoe het met de banden ging.????....was de weg al aan t opdrogen.???..moest er ne bandenwissel komen???
Er werd afgesproken dat benny zich om 20 na zou klaarhouden om onze Jef te vervangen, eerst was er gezegd dat onze Jef om 20 na zou binnen komen, en omdat er toen een misverstand was , is de lege bak jupiler te vroeg de lucht ingegaan, en een ronde erna kwam Jef al binnen , Getankt en Benny er vliegensvlug op en hij riep nog:  regelt hé ma :-)
We gingen wel nie veel regelen, want Jef vond dat regenbanden nog gingen, maar hoelang kon hij ook niet weten.
We hadden eigenlijk alles voorzien, alles lag klaar om banden te wisselen, en als het weer zo bleef zat er dat aan te komen.
En ja , na enige tijd, deed Benny teken en de ronde erna kwam hij binnen, de banden werden gewisseld (met dank aan het cronicteam voor hun hulp )

want we waren eigenlijk met ne man te weinig.
Was ne stressie toestand, Benny riep op ne keer....duw op de achterrem....ik : Waar staat die ......Hij: Verdomd ge rijdt toch moto :-).
Na de bandenwissel werd er nog wa naft bijgedaan van zeker niks te kort te komen
En weg waren ze
Even was er wat paniek. het cronicteam lag wat plaatsen voor ons , en ze reden prima tijden, maar toen zagen we ze niet meer voorbij komen en dat betekende een val.
Toen we hoorde dat het alleen maar wat blikschade was waren we gerust, maar neemt niet weg dat we het super jammer vonden.
Op het laatst was het nog enorm spannend. Benny heeft Cibel nog voorbij gestoken en plots was het 18 u en er werd nog niet afgevlagd. Uiteindelijk waren we 9 de geworden. De meeste vertrokken s avonds nog naar Belgie , maar voor ons kon dat zeker niet want ....... dat zou zeker gevierd worden.
Veel uitleg is er dan niet meer bij nodig
Daarna was er nog het laatste avondmaal

en dan was er nog karaoke......al ma goe dat we daar gene foto van hebben :-)
Het was tegen de morgen als onze helden zich te ruste legde, den ene al wa eerder als den andere hé Jef .....maar het was een super geslaagd weekje waar we nog vaak aan terugdenken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten